Klubmester + lidt om holdene

De kommende tre aftener afvikles alt udsat i årets klubmesterskab. 14/1: Jimmy Andersen-Lars Wilton og Lars P. Andersen-Jørgen Nielsen i 1. Klasse samt Søren Zerahn-Knud E. Andersen i 2. Kl. og  Ulrik Germundsson-Finn Pedersen i 3. Kl.
15/1: Dennis Larsen-Per Andersen i 2. Kl. og Ulrik Germundsson-Mads E. Ernst i 3. Kl.
16/1: Hans Hansen-Peder Pharsen i 1. Kl. Olav Paulsen-Gyda Jensen, 3. Kl. er endnu ikke fastsat. Umiddelbart efter sidste parti torsdag lægges sidste runde, som fyres af tirsdag den 21/1 med masser af indbygget dramatik.
Per Mouritsen, lærerstuderende, er i praktik hjemme på Mors og kan ikke spille på tirsdag. Med stor sandsynlighed skal han møde Rene Lorentzen, begge er med i oprykningsinfernoet i 2. Kl. Rene vil forsøge at tilbyde Per en spilleaften et fornuftigt sted før tirsdag. Alle partier skal være afsluttet senest tirsdag (onsdag) kl. 00.30! Ole Østergaard har helt imponerende 6/7 i Herning Byturnering (Alle-mod alle, stærk 10-mandsgruppe) med en god sejrschance. Nogle af de større kanoner mener godt, at man kan spille en række top-opgør efter turnerings-slut på mandag den 20/1! Det er usportsligt. Vi skal ikke ud i den slags snavs her hos os!
Der er gjort klar til en meget spændende uge med intense kampe om mesterskab, op -og nedrykning og EMT-rating.

NORDISK TURNERING starter tirsdag den 4/2. Overvej allerede nu din deltagelse. Nordisk spilles med klub-ratingen fra Byturneringen! De 36 deltagere i Klubturneringen får opdateret deres EMT-rating, som derefter kan ses på DSUs ratingliste, hvor Ribe lige nu har 40 spillere registreret. 10 nye kommer til efter Klubturneringen! Klubben har d.d fortsat 63 medlemmer.

Divisionsholdets skuffende 2½-5½ nederlag i Viborg efterlader Ribe på en fortsat sidsteplads i 3. Div. Gr. 4. Stillingen for de fire nederste, 2 hold rykker ud:
Springeren 16 pts.
Holstebro  13½
Herning    13
Ribe         12

Før de tre sidste runder ser det altså broget ud. Vi kan næppe slå Springeren!?, selvom de har et svært program tilbage. Herning og Holstebro mangler desværre den indbyrdes kamp, og her skal der jo ulykkeligvis deles 8 points ud! Hvis Ribe skal redde sig, må denne kamp ende 4½-3½ til Herning. Samtidig skal vi selv spille to lige kampe mod Esbjerg og Centrum og besejre Herning i den sidste kamp. Forsøget skal gøres. Holdet må rykke sammen og slås!

Lalleglade optimister er begyndt at fable om to Ribe-hold i 3. Div. næste år!! Ribe 1 klarer sig, og Ribe 2 vinder M-rækken og rykker op!!
Sådan går det næppe, og det ville heller ikke være særlig godt for klubben, men stillingen i M-rækken er faktisk meget speciel:
Haderslev 2       15 pts. (for 4 kampe)
Ribe 2               15       (for 3 kampe)
Alssund             14½    (for 3 kampe)
Flensborg          11½     (for 4 kampe)

Ribe og Alssund står altså med de bedste muligheder og skal møde hinanden to gange i de kommende uger. Det kan da blive spændende kampe. Ingen af de fire hold har nogen som helst chance i divisionen, men vi kunne jo måske få lov til at "bytte om" på de to Ribe-hold, hvis Ribe 1 rykker ned, og Ribe 2 rykker op.........!!