3. -og 4. holdet sidder over

Til gengæld har de øvrige 4 hold alle hjemmebane, så der bliver liv på Bispegade!
Tirsdag den 28/1 møder i D-rækken Ribe Junior de unge fra Gråsten. Kampen bør vindes. Den udsatte kamp mod Frøslevlejren kommer til at afgøre gruppesejren.
Bemærk: kampen starter kl. 19.00!
19.30 samme tirsdag træder så Ribe 5 op mod Oversø-Frørup 1. Syd-danskerne fører gruppen suverænt - dog mest grundet kaotiske forhold i Vejen Skakforening!
Forklaring: det er meget humoristisk beskrevet på Vejens hjemmeside, at det lykkedes at få 3 mand af sted til kampen i Frørup. Vi husker, at Vejen trak sit M-række-hold et par dage før første runde med efterfølgende fast arbejde til seriøse klubfolk, der forlængst havde sæsonplaner trykt og distribueret. En ny turneringsplan i M-rækken betyder fortsat beklagelige afbud på spillesøndage, fordi man jo havde disponeret anderledes. Vejens afbud har således store sportslige konsekvenser for de øvrige hold.
At man med klubbens eneste tilbageværende hold (C-rækken) efterfølgende ikke magter at mønstre mere end 3 mand, betyder så aktuelt, at gode
5-mands-hold som Ribe 5 og Gråsten 2 i samme række må se Frørup løbe med palmerne. Det er ikke godt nok Vejen!
Søndag den 2/2 oprinder endnu et par skæbnetimer for divisionsholdet. Esbjerg Skakforening har et hold, der på gennemsnitsrating er en anelse bedre end vores, men der skal fightes, og en lige kamp eller en lille sejr er på ønskesedlen. Vi satser på fuldt hold. Wilton, som kender esbjergenserne godt, siger, at vi ikke behøver frygte noget!!
Ribe 2 spiller samtidig en såre vigtig kamp i Mesterrækken. Sikrer man sig en lille sejr over Alssund, er der temmelig overraskende en mulighed for, at Ribe 2 kan spille for oprykning til 3. division!
Det er derfor ekstremt vigtigt, at alle mand melder klar. Der er et enkelt afbud, men vi mener dog, at M-holdet er slagkraftigt - selv mod et vældig homogent Sønderborg-hold. Spændende søndag i vente!