To lige kampe søndag 2/2

Kyndelmisse - på denne for Ribe Skakklub så vigtige dag havde formanden glemt alt om, at det var hans bryllupsdag!!? Han menes fortsat at være i live her søndag aften!
3. Division kunne ikke tåle at tabe til Esbjerg Skakforening, der mødte i stærkeste formation. Vi mente 4-4 var tåleligt. 4-4 blev det, men det var os, der var de skuffede. Niels Josephsen og Peter Leimand spillede gode remiser på bræt 2 og 3 mod Maarup og PFFN, mens Robert Schütz og Arne Nissen mod henholdsvis Chr. Jacobsen og Ragnar Hansen i allerflotteste stil ofrede damen for at komme til. Også Jimmy Andersen spillede overdådigt mod Tranberg. Hjemmeforberedelse og knusende tryk. I slutfasen fuskede Ole Østergaard, men uden held, og på 1. bræt røg et sikkert ½ point, da Wilton havde noteret et træk to gange og tabte på tid efter 39. træk. Det tabte MP bliver forhåbentligt ikke afgørende for nedrykningen....
De øvrige resultater i gruppen var gode for os. Stillingen i bunden før de to sidste runder 2/3 og 16/3 begge gange i Esbjerg:
Springeren 18½
Herning     18
Holstebro  16½
Ribe         16       altså stadig sidst, men de andre er altså også i knibe!

Ribe 2  begik en koldstart på de 3 øverste brætter: Jørgen Nielsen, Zerahn og Rosenberg mod Kim C., Erik Holm og EJ Jessen. Det er ikke normalt, at Alssund kan vinde med 3-0 der. Længere nede var der mere bund i det. Dennis Larsen vandt hurtigt over Broder. Hans E. Leimand over Preben Jensen. Remis tog Stavnager med en kvalitet over, Rolf spillede for passivt mod Rossen, og til sidst var Hans Hansen altså meget tæt på at sætte Fyhn pat, men vandt og har fortsat max 4! Altså 3½-4½. Vi har stadig muligheden for at vinde gruppen. Det er dog blevet lidt sværere!

På tirsdag 4/2 starter Nordisk Turnering 2003. Der er pt. 21 tilmeldte. Der kommer måske et par mere.